Spoty reklamowe - wszystko, co musisz wiedzieć o ich produkcji

9 czerwca, 2020

Spoty reklamowe są wyjątkowo angażującą formą reklamy. Skutecznie przyciągają uwagę, zapadają w pamięć i budują pozytywny wizerunek marki. Co jednak trzeba wiedzieć o ich produkcji? Jak tworzyć spoty reklamowe, które sprzedają? Czy realizacja reklam video rzeczywiście się opłaca? W dzisiejszym artykule znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje na ten temat.

Spoty reklamowe - photo 01

Co decyduje o skutecznym działaniu spotu reklamowego?

Podświadomość jest wrażliwa na komunikaty odwołujące się do emocji. Waśnie dlatego reklamy powinny bazować na ludzkich uczuciach i wywoływać określone reakcje. Widz odbierający nacechowany emocjonalnie komunikat podświadomie buduje więź z daną marką czy produktem. Poprzez właściwy dobór słów czy atrakcyjną formę można dowartościować odbiorcę, zadbać o jego dobre samopoczucie i skłonić go do określonych działań. Podczas gdy świadomość widza oczekuje racjonalnych argumentów, do podświadomości przemawiają przekazy o emocjonalnym wymiarze. Co ważne, decyzje zakupowe podejmowane są już na poziomie podświadomości, dlatego to w nią należy przede wszystkim celować w reklamowym spocie. Wówczas możemy zyskać pewność, że zachęcimy konsumenta do kupna danej rzeczy czy usługi, a nasza marka będzie wywoływać pozytywne skojarzenia.

Spoty reklamowe - photo 02

Etapy produkcji spotu reklamowego

Wszystko zaczyna się od pomysłu na film. Spisuje się go w formie briefu, scenariusza albo rozrysowuje jako storyboard. Po zaakceptowaniu planów koncepcyjnych przechodzi się do ustalenia założeń realizacji spotu. Ustala się formę filmu – czy ma być animowany, czy też wystąpią w nim aktorzy lub pracownicy. Decyduje się także o kanałach dystrybucji spotu reklamowego – od nich zależy obrany ostatecznie format. Następnie poszukuje się aktorów oraz lokalizacji. W niektórych przypadkach konieczne jest przygotowanie kostiumów, rekwizytów oraz scenografii. 

Jednocześnie ustala się warstwę dźwiękową – muzykę, lektora i efekty. Wszystkie dobrane elementy muszą być zaakceptowane przez klienta. Jeżeli uzyska się jego aprobatę, przystępuje się do zdjęć. Okres ich trwania zależy od stopnia skomplikowania projektu. Produkcję spotu reklamowego kończy etap postprodukcji. Rozpoczyna się od wgrania materiału do komputera (przy nośnikach cyfrowych) albo obróbki negatywu. Potem następuje montaż obrazu. Po nim dokonuje się korekcji koloru, dodaje napisy, muzykę, lektora i efekty dźwiękowe. Gotowy spot reklamowy zostaje zaprezentowany klientowi. Nawet na tym etapie uda się jednak wnieść ewentualne poprawki. Gotowy spot reklamowy trafia do dystrybucji, a firma zyskuje skuteczne narzędzie marketingowe.

Spoty reklamowe - photo 03

Ile kosztuje realizacja spotu reklamowego i czy to się opłaca?

Ceny realizacji spotów reklamowych zależą od scenariusza, doświadczenia agencji filmowej, jej prestiżu oraz poszczególnych założeń produkcyjnych. Elementy, które kształtują koszt stworzenia reklamy video to najczęściej długość materiału, konieczność opracowania scenariusza, gaże aktorów, liczba dni zdjęciowych, skomplikowanie animacji, udźwiękowienie, zakup praw do muzyki i pracochłonność postprodukcji. 

Realizacja spotów reklamowych opłaca się wszystkim firmom – zarówno tym doświadczonym, jak i tym dopiero wchodzącym na rynek. Trudno wyobrazić sobie wypromowanie marki, produktu czy zaktualizowanie oferty bez atrakcyjnej prezentacji w formie video. To właśnie dobrze wykreowane spoty zapisują się w pamięci odbiorców, przekonują do zakupu i kształtują wizerunek firmy. Dzięki oryginalnemu scenariuszowi udaje się w krótkim czasie zdobyć uwagę widza i przekazać mu najważniejsze informacje. Nie należy przy tym jednak zapominać o oczekiwaniach potencjalnych klientów oraz ich potrzebach.

Spoty reklamowe - photo 04

Spoty reklamowe zwiększają też szanse na wypromowanie firmy w sieci. Google docenia content video i nagradza go wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Ponadto spoty reklamowe pozwalają zdobyć odbiorców na YouTube, czyli w drugiej największej i najważniejszej wyszukiwarce na świecie. Warto wziąć pod uwagę również fakt, że wiele osób preferuje oglądanie filmów niż czytanie artykułów, dlatego dzięki produkcji spotów reklamowych można dotrzeć do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów. 

Filmy reklamowe można umieścić na portalach społecznościowych, stronie firmowej czy witrynach branżowych. Okażą się też świetną formą prezentacji marki na targach, imprezach tematycznych czy w telewizji. Spoty mogą być emitowane również na billboardach, ekranach w środkach transportu albo w siedzibie firmy. Liczba kanałów pozwalających na dotarcie do klienta, inwestora czy kandydata na dane stanowisko jest naprawdę spora i warto je wykorzystać, realizując spoty reklamowe. Dzięki nim można bez dodatkowych kosztów zaciekawić szerokie grono odbiorców i to w bardzo krótkim czasie. Ponadto firma inwestująca w spot reklamowy postrzegana jest jako bardziej profesjonalna, przez co godna zaufania. Nie ma więc wątpliwości – opłaca się realizować reklamy w formie video.

Odpowiednio zrealizowane spoty reklamowe będą główną siłą napędową każdej kampanii marketingowej. Angażujące treści skutecznie budują wizerunek marki, przedstawiają jej ofertę oraz kształtują decyzje zakupowe konsumentów. Odwołując się do emocji, mają ogromny wpływ na odbiorcę, niezależnie od kanału, którym dociera komunikat. Produkcja spotów reklamowych daje liczne korzyści, dlatego zdecydowanie warto w nią zainwestować. Koszty zależą od skali projektu oraz jego szczegółów, dlatego ustala się je indywidualne. Co ważne często przedstawiane są różne wersje kosztowe, co daje szansę na realizację spotu w przystępnej cenie.

Jeśli masz pytania o realizację spotu reklamowego, potrzebujesz pomocy przy realizacji reklamy dla swojej marki, sklepu, firmy czy usługi - zapraszam do kontaktu. Z przyjemnością pomożemy i podpowiemy jak najlepiej możesz wykorzystać potencjał spotów reklamowych tak, byś mógł zwiększyć rozpoznawalność marki, zdobyć nowych klientów lub zwiększyć sprzedaż swoich produktów.

Szybki kontakt:

Tel: 509 846 451 lub 509 672 396
e-mail: kontakt@flipside.pl

Zostaw swój e-mail lub telefon.
Skontaktujemy się z Tobą by przedstawić pomysły oraz możliwości 
rozwinięcia Twojego biznesu dzięki video marketingowi. 


Dane zbieramy tylko do kontaktu. Prosimy o wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. Szczegóły: tutaj.

© Copyright 2016 - Agencja Flipside - All Rights Reserved
phoneenvelopelocation-arrow linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram