Skuteczna reklama w internecie – jaki sposób wybrać

7 lipca, 2020

Dzięki dobrze przemyślanej reklamie w internecie można szybko dotrzeć do wielu potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. W ramach niektórych jej form jednorazowa inwestycja przynosi długofalowe efekty, inne wymagają stałych i regularnych nakładów finansowych, by działać skutecznie. 

Obecnie prawie każda firma ma swoją stronę www i poprzez sieć próbuje zdobyć klientów. Reklama w internecie daje niezwykłe możliwości w promowaniu marki, jej produktów i usług, dlatego z pewnością warto z niej korzystać. Tylko jaki sposób wybrać? Form reklamy internetowej jest naprawdę sporo – niektóre sprawdzą się w każdej branży, inne pasują tylko do konkretnych dziedzin biznesu. Poznaj bliżej skuteczne sposoby na promowanie firmy w sieci i sprawdź, które warto wdrożyć u siebie. 

reklama w internecie - photo 01

Filmy reklamowe i promocyjne

Angażujące, profesjonalnie wykonane filmy reklamowe są bardzo dobre w promowaniu marki i jej oferty. Z powodzeniem wykorzystuje je wielu gigantów świata biznesu, a za ich przykładem idą również mniejsze firmy. Filmy reklamowe – mniej lub bardziej szczegółowo – mogą opowiadać o marce, produkcie lub usłudze. Eksponują zalety i zachęcają do zakupu albo podjęcia innego pożądanego działania. Reklamy w formie video można umieścić na wybranej stronie internetowej, firmowym blogu, podstronach z produktami w sklepie internetowym, w elektronicznej wizytówce, w mediach społecznościowych, katalogu czy newsletterze. Możliwości jest naprawdę wiele. 

Filmy reklamowe przekazują informacje i motywują do działania w przystępny sposób. Są chętnie oglądane przez internautów i traktowane w sposób uprzywilejowany przez wyszukiwarki. Treści video mają wielką moc, a odbiorcy reagują na nie lepiej niż na statyczne reklamy obrazkowe czy tekstowe. W krótkim filmie można zawrzeć wszystko to, co najistotniejsze, by wzbudzić w odbiorcy pozytywne odczucia i przekonać go do podjęcia decyzji. 

W zasadzie każda branża może wykorzystywać filmy reklamowe, jeśli odpowiednio podejdzie do ich realizacji i rozpowszechniania. O reklamie w formie video powinny pomyśleć przede wszystkim firmy sprzedające produkty w sieci, np. sklepy internetowe. Jeśli prowadzisz e-commerce i w swoim asortymencie masz takie towary, jak elektronika, kosmetyki, gry czy odzież, na pewno przydadzą Ci się filmy reklamowe i promocyjne. 

A jeśli nie sprzedajesz produktów, tylko świadczysz usługi? W tym przypadku również sprawdzą się filmy reklamowe. Video opowiadające o świadczonych usługach i podkreślające korzyści, które z nich wynikają, może bardzo efektywnie zachęcać klientów i promować markę. W taki sposób mogą reklamować się banki, biura podróży, agencje interaktywne, restauracje, hotele i wiele innych firm z różnych branż. Dzięki filmom reklamowym marka może stać się rozpoznawalna i szybciej przekonywać do siebie nowych klientów. 

reklama w sieci - photo 02

SEO

SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to zbiór czynności służących poprawie pozycji strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Co to dokładnie oznacza? Strona www oraz powiązane z nią materiały udostępniane w sieci dostosowywane są do aktualnych wymagań wyszukiwarki (zwykle Google). To forma reklamy niejawnej – jedna z najtańszych i najskuteczniejszych. Może zapewniać stały przypływ nowych klientów, zwiększać ruch na stronie i w konsekwencji poprawiać sprzedaż. 

SEO obejmuje działania on-site (na stronie) i off-site (poza nią). Do pierwszych należy m.in. optymalizacja kodu strony oraz znajdujących się na niej treści, by jak najlepiej odpowiadały na zapytania internautów w wyszukiwarce oraz jak najdokładniej spełniały wymogi robotów Google. Jednym z działań w ramach SEO off-site jest z kolei pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych, które prowadzą pod dany adres. Wszystko to służy zajmowaniu przez stronę jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania pod frazami wpisywanymi przez internautów w wyszukiwarkę. 

SEO sprawdza się w przypadku każdej firmy, choć wyjątek mogą stanowić innowacyjne produkty lub bardzo niszowe usługi, których internauci nie znają i nie wyszukują. Efekty działań zależą od konkurencyjności słów kluczowych i zakresu podjętych prac. 

reklama online - photo 03

Reklama w social mediach

Media społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube wciąż cieszą się ogromną popularnością. Korzystają z nich miliony, a nawet miliardy użytkowników, do których firmy w atrakcyjny sposób mogą dotrzeć ze swoją ofertą. 

Markę, produkty czy usługi reklamuje się w social mediach bezpłatnie poprzez prowadzenie profili firmowych i zamieszczanie na nich treści o promocyjnym charakterze, np. filmów reklamowych, wpisów o rabatach czy zdjęć. Ponadto można korzystać z płatnych reklam znanych jako Facebook Ads.

Pierwszy ze sposobów wymaga regularnego publikowania treści interesujących dla odbiorców – nie tylko reklamowych. Dzięki temu uda się pozyskać nowych klientów i nie zniechęcić ich natrętnymi działaniami. Taka reklama w internecie jest skuteczna w przypadku większości firm, szczególnie jeśli oferują produkty i usługi dla młodych osób, które niemal codziennie korzystają z portali społecznościowych. Może nie sprawdzić się dla niszowych branż albo działalności o typowo przemysłowym charakterze. Wiele zależy od dobrego przemyślenia strategii. Facebook Ads, czyli drugi sposób na reklamę w ramach social mediów, pozwala bezpośrednio dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Użytkownikom wyświetlane są wówczas filmy reklamowe, obrazy, pokazy slajdów itp. Takie reklamy przyniosą pożądany efekt prawie w każdej branży. Trzeba jednak pamiętać, że są dość kosztowne.

reklama w google - photo 04

Google Ads

Google Ads to program pozwalający stworzyć reklamę i wyświetlać ją określonemu gronu przyszłych klientów – młodym matkom ceniącym ekologiczne kosmetyki, studentom szukającym pracy sezonowej w Skandynawii i wielu innym grupom. 

Reklama w internecie w formie kampanii Google Ads może być płatna od wyświetlenia lub od kliknięcia. Niestety zdarza się, że jej koszty przewyższają zyski. Dzieje się tak np. wtedy, gdy dysponuje się niewielkim budżetem na reklamę i jednocześnie niewiele zarobiło się na sprzedaży produktów w sklepie internetowym. 

Google Ads będzie skuteczną formą reklamy dla firm, których marże za oferowane produkty czy usługi znacznie przewyższają koszt pojedynczego kliknięcia. Ponadto o takim sposobie promocji warto pomyśleć w czasie zwiększonej sprzedaży, w tzw. sezonie. Wówczas zainteresowanie produktami i usługami wzrasta, a reklama może skuteczniej przyciągnąć klientów.

reklama w google - photo 05

Wizytówka Google

Założenie wizytówki w Google Moja Firma to darmowa i skuteczna reklama w internecie dla wszystkich, którzy sprzedają produkty albo świadczą usługi lokalnie. Ułatwi klientom z Twojej okolicy dotarcie do Twojej siedziby albo sprawdzenie oferty. W wizytówce można podać najważniejsze informacje o firmie, w tym adres i godziny otwarcia, zamieścić numer kontaktowy, adres strony i e-mail. Przedsiębiorstwo ma szansę dodatkowo wyeksponować logo i zareklamować swoją ofertę, dodając filmy reklamowe albo zdjęcia prezentujące produkty. Użytkownik w jednym miejscu, jeszcze na poziomie wyszukiwarki, otrzymuje niezbędne wiadomości, dzięki czemu szybciej odwiedzi sklep, umówi się na wizytę czy zarezerwuje stolik w lokalu.

reklama w internecie - photo 06

Artykuły sponsorowane i reklamy display

Aby opowiedzieć o produkcie czy usłudze i zachęcić klienta, firmy mogą wykorzystać artykuły sponsorowane. Takie reklamy w internecie nie tylko promują daną rzecz w ramach interesującego tekstu, ale też często odsyłają na firmową stronę internetową, zwiększając na niej ruch. Najlepsze rezultaty przynoszą, gdy są publikowane na stronach o tematyce zbieżnej z prowadzonym biznesem i skierowane do precyzyjnie dobranej grupy docelowejPonadto firmy mogą postawić na reklamy display, których nośnikami są banery obecne na stronach internetowych. Mogą mieć różne rozmiary i format – być ruchome (często są to animowane filmy reklamowe) lub nie i wyświetlać się w rozmaitych miejscach. Reklamy graficzne powinny zawierać w sobie logo marki, pokazywać produkty, mieć w sobie hasło przyciągające wzrok oraz przycisk Call To Action, które ułatwiają przejście na stronę oferty. Wyświetla się je w ramach wybranej sieci reklamowej. Najlepiej, gdy sprecyzuje się ich grupę docelową – wówczas pokazują się wyłącznie potencjalnym klientom zainteresowanym daną tematyką i mogą być skuteczne w niemal każdej branży. Należy jednak wiedzieć, że część internautów blokuje takie reklamy, mając z nimi negatywne skojarzenia.

reklama w sieci - photo 07

Kampanie mailingowe

Firmy mogą reklamować się w internecie również poprzez wiadomości e-mail skierowane do klientów. Takie działania mają bardzo szeroki zakres, ułatwiają zakupy i podtrzymują relację z dotychczasowymi klientami. Do wiadomości można dodawać filmy reklamowe, kody rabatowe, zdjęcia produktów i inne materiały.

Im bardziej spersonalizowane wiadomości, tym większą wykazują skuteczność. Reklamy w ramach mailingu powinny zawierać Call to Action, najlepiej w formie przycisku przenoszącego na stronę. Warto z nich korzystać przede wszystkim wtedy, gdy prowadzi się sklep internetowy albo stronę z blogiem firmowym, gdzie regularnie pojawiają się poradnikowe treści.

Reklama w internecie ma bardzo szeroki zakres i dość niski koszt, dlatego stopniowo wypiera pozostałe formy reklam. Jest precyzyjna, często nieograniczona czasowo i spersonalizowana. Nie wszystkie wyżej opisane sposoby na reklamowanie firmy i jej oferty w sieci sprawdzą się w przypadku każdej branży, choć część z nich, jak filmy reklamowe czy SEO, okazują się bardzo uniwersalne. Przed wyborem najlepszych form reklamy, warto przeanalizować swoje cele i profil działalności. Oczywiście nie trzeba ograniczać się do jednego sposobu, można przeprowadzić kompleksową kampanię z wykorzystaniem kilku z nich, by osiągnąć jeszcze lepszy efekt. 

Szybki kontakt:

Tel: 509 846 451 lub 509 672 396
e-mail: kontakt@flipside.pl

Zostaw swój e-mail lub telefon.
Skontaktujemy się z Tobą by przedstawić pomysły oraz możliwości 
rozwinięcia Twojego biznesu dzięki video marketingowi. 


Dane zbieramy tylko do kontaktu. Prosimy o wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. Szczegóły: tutaj.

© Copyright 2016 - Agencja Flipside - All Rights Reserved
phoneenvelopelocation-arrow linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram