Koszt filmu promocyjnego

Poniżej przedstawiamy elementy wchodzące w skład szacunkowego kosztorysu filmu reklamowego. 
Poniższy cennik ma charakter szacunkowy. Każdy projekt wyceniany jest indywidualnie w oparciu o założenia projektu,
scenariusz, zakładany rezultat kampanii i zaangażowane środki. 

Scenariusz, scenopis, tekst lektora

W momencie rozpoczęcia współpracy, nasz scenarzysta kontaktuje się z Tobą by ustalić szczegóły realizacji filmu promocyjnego, przedstawić pomysły, przygotować scenariusz i scenopis. 

Zależnie od indywidualnych ustaleń i wymagań projektu koszt przygotowania tych elementów to ok. 600-1200zł
kosztorys filmu promocyjnego 01
kosztorys filmu promocyjnego 02

Lektor, muzyka

Na tym etapie wybierany jest lektor oraz muzyka. Tu wiele zależy od wyboru. Im bardziej znany głos, tym droższy. Im bardziej znana muzyka, tym większy koszt. Muzyka może być również komponowana indywidualnie dla danego filmu. Wykorzystanie głosu lektora lub muzyki wymaga licencji, której koszt różni się w zależności od tego, gdzie będzie prezentowany film (w internecie - taniej; w telewizji - drożej)

Lektor polski to koszt ok. 700-1500zł za jedną stronę tekstu. 

Jeden utwór z ogólnodostępnej biblioteki oraz licencja obejmująca wykorzystanie w internecie to koszt ok. 200-400zł. Jeden utwór komponowany na życzenie oraz licencja na telewizję to koszt ok. 3-4 tyś zł. 

Aktorzy

Podobnie jak z głosem lektora - im bardziej znani aktorzy, tym większy musisz mieć budżet. Wiele firm, pragnąc ograniczyć koszt realizacji w roli "aktorów" osadza swoich pracowników. 

Ma to swoje plusy i minusy. Wiele zależy od charakteru samego filmu. 
Jeśli pokazujemy "zaplecze" firmy to pracownicy będą po prostu bardziej naturalnym wyjściem dodającym autentyczności. Jeśli natomiast role są bardziej wymagające pracownicy mogą po prostu nie podołać. W takim wypadku warto zrobić wstępne, testowe nagrania. 

Koszt jednego aktora lub aktorki na planie to ok. 1-2 tyś. zł za jeden dzień zdjęciowy. 
kosztorys filmu promocyjnego 03
kosztorys filmu promocyjnego 04

Miejsce nagrania i ekipa filmowa

Zależnie od pomysłu film może być nagrywany w studiu, biurze lub np. magazynie czy na hali produkcyjnej. Aby uzyskać pożądany efekt na planie musi być odpowiednia ekipa. Najbardziej okrojona ekipa filmowa może składać się z operatora, dźwiękowca i oświetleniowca. Na planie powinien być również reżyser, kierownik planu, wizażystka, fryzjerka, kostiumolog, scenograf... jednak każda realizacja jest inna i wymaga elastycznego podejścia. 

"Okrojona" ekipa filmowa to koszt ok 1-2 tyś zł za jeden dzień zdjęciowy. W przypadku bardziej wymagających projektów, bardziej rozbudowana ekipa to koszt ok. 3-5 tyś zł za jeden dzień zdjęciowy. 

Montaż, postprodukcja i dodatki

Animacje intro i outro, animacje 3D nakładane na obraz video czy np. nagrania z drona pokazujące siedzibę firmy itp. To elementy dodatkowe - opcjonalne. Dodawane w zależności od możliwości i założeń scenariusza. Koszt, rodzaj i ilość takich elementów ustalany jest indywidualnie

Następnie nagrany materiał filmowy poddany jest obróbce. Poprawiana jest kolorystyka, synchronizowane są dźwięki lub np. dodawane są animacje. Materiał jest montowany w całość i wyrenderowany do plików potrzebnych do publikacji. 

Szacunkowy koszt postprodukcji oraz montażu video to ok 2-3 tyś. zł
kosztorys filmu promocyjnego 05

Szacunkowa suma

Podliczając powyższe pozycje wychodzi nam szacunkowy koszt realizacji filmu reklamowego w przedziale: ok. 5 - 15 tyś zł.
Jak już wspomnieliśmy ten "cennik" ma charakter szacunkowy. Każdy projekt wyceniany jest indywidualnie w oparciu o założenia projektu,
scenariusz, zakładany rezultat kampanii i zaangażowane środki

Kontakt i indywidualna oferta

Każdy klient jest inny. Każdy projekt video to inne założenia, warunki oraz sprzęt. Inaczej będzie wyglądał budżet reklamy telewizyjnej ze znanymi aktorami oraz pełną ekipą filmowa, a inaczej budżet prostej animacji mającej promować startup.

Z przyjemnością przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę oraz podpowiemy jak zrealizować Twój film tak, by przyniósł on założony cel i zmieścił się w ramach budżetowych.

Kontakt w sprawie wyceny indywidualnej

Darek: +48 509 846 451
Ania: +48 509 672 396
e-mail: 
kontakt@flipside.pl
© Copyright 2016 - Agencja Flipside - All Rights Reserved
phoneenvelopelocation-arrow linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram