Key study - reklama kosmetyków

6 lutego, 2022

Czy podczas nagrania reklamy kosmetyków naprawdę używane są kosmetyki? Czy aktorka ma makijaż? Co jest najtrudniejsze w realizacji reklamy kosmetyków?

Video kosmetyków - photo 02

Od czego zacząć?

Jak zawsze zaczęliśmy od określenia celu filmu reklamowego i ustalenia grupy odbiorców. Celem może być np. przedstawienie wizerunku marki, edukacja klienta lub zapoznanie z konkretnym produktem. Grupa  odbiorców wpływa bezpośrednio na język jakim się posłużymy i na podkreślenie potrzeb jakie zaspokoi produkt.

Całość musi współgrać z wizerunkiem firmy. U nas na podium stanęły: troska o środowisko, naturalność kosmetyków i ukłon w stronę naturalnego piękna.

Jaki jeszcze może być wizerunek? - np. luksus,  zabawa, nowoczesna technologia,  profesjonalne kosmetyki do amatorskiego zastosowania,  spektakularne efekty i inne.

Celem głównym było pokazanie nowej linii kosmetyków pielęgnacyjnych i edukacja w zakresie ich stosowania.

We współpracy z działem marketingu Klienta, określiliśmy: wizerunek firmy, cel filmu i grupę odbiorców. Z tych trzech zadań, najbardziej pracochłonne i szczegółowe było opisanie odbiorców reklamy. Teraz dopiero mogliśmy przejść do dalszego etapu prac.

Video kosmetyków - photo 03

Czas na pomysł

Zainspirowała nas woda i wiosenny termin premiery reklamy (w kosmetykach Organique, używa się “żywej wody”). I tak od kropli do oceanu - postawiliśmy na piękne zjawisko, jakim jest wczesnowiosenny pobór wody przez brzozy. Przetestowane, sprawdzone - przez delikatną korę brzozy, słychać plusk wody intensywnie płynącej od korzeni po gałęzie. Tylko wczesną wiosną, kiedy przyroda budzi się do życia. Tą ciekawostką, postanowiliśmy przykuć uwagę oglądających i zwrócić uwagę na szczególne potrzeby cery wiosną. Wkrótce scenopis był gotowy.

Wybór aktorki

Scenopis podlegał ostatnim szlifom, a jednocześnie ruszył nabór kandydatek do roli. Nie spodziewaliśmy się tak wielu zgłoszeń. Ten wybór był jedną z najtrudniejszych decyzji podczas realizacji. Wybrana Pani urzekła nas swoim pogodnym, radosnym uśmiechem. Zależało nam na urodzie naturalnej ale nieidealnej, pozwalającej na identyfikowanie się z nią zwykłych kobiet. Na pięknie bijącym z uśmiechu, z oczu - z pogodnego wnętrza. 

Teraz mogliśmy skupić się na stroju i dodatkach. I… zaklinaniu pogody.

Video kosmetyków - photo 04

I tylko co z tą wiosną…

Nagranie zaplanowane było na pierwszy tydzień kwietnia. Jeden dzień w plenerze, jeden w studio. Początek kwietnia zwykle usłany jest leśnymi zawilcami, maleńkimi zielonymi pączkami brzóz. Niestety - tym razem wiosna się spóźniła. O jakiś tydzień. Całe szczęście dopisała piękna pogoda i cudowne, wiosenne słońce w plenerze.

A jak z makijażem i kosmetykami na planie?

Aktorka grała w makijażu. Po wielu ujęciach, chcąc nie chcąc, skóra jest zmęczona i zaczerwieniona. Kamera bezlitośnie wychwytuje każdy szczegół. Wszelkie plamy i niedoskonałości cery, byłyby sporym rozpraszaczem w tej produkcji. Choć przyznam, że jako kobieta, marzę o odważnej kampanii inspirującej do autentycznego bycia sobą. Z przebarwieniami, ze zmarszczkami, pieprzykami i czym tam jeszcze obdarzyła nas natura i czas.

Wszystkie ujęcia robiliśmy w dwóch wersjach - z użyciem kremu, toniku, eliksiru, maseczki i mleczka do demakijażu oraz “udawane”. Finalnie nagranie w studio zajęło cały dzień. 

Wyjątkowo intensywnie pracowała nasza cudowna wizażystka -  po każdym ujęciu poprawiała make up. Czuwała nad perfekcyjnym “no make up”. Mimo wielu godzin i zmęczenia, atmosfera na planie była wspaniała. Nad poprawną stroną edukacyjną, przez cały czas czuwały Panie z Organique.

Praca nad reklamą kosmetyków pielęgnacyjnych Organique, była dla nas dużą przyjemnością. 

Efekt końcowy.

Reklamę w całości możesz zobaczyć na profilu marki Organique na Facebooku (link bezpośredni).

Jeśli potrzebujesz pomocy przy promocji swojej marki, produktu lub usługi, to zapraszam do kontaktu. Realizujemy reklamy, animacje i filmy promocyjne. Pomagamy i doradzamy na każdym etapie realizacji projektu. Zapraszam do kontaktu.

O autorce:

Ania
Ania Majewska
Jest scenarzystką i copywriterką. Odnajduje się też świetnie jako reżyserka na planie filmowym. Dodatkowo interesuje się reklamą, kreowaniem wizerunku oraz public relations.

Kontakt bezpośredni: ania@flipside.pl
ebook - video dla biznesu

Szybki kontakt:

Tel: 509 846 451 lub 509 672 396
e-mail: kontakt@flipside.pl

Napisz nam o swoich potrzebach.
Skontaktujemy się z Tobą by przedstawić pomysły oraz możliwości 
rozwinięcia Twojego biznesu dzięki video marketingowi. 
© Copyright 2016 - Agencja Flipside - All Rights Reserved
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram