Czy podczas nagrania reklamy kosmetyków naprawdę używane są kosmetyki? Czy aktorka ma makijaż? Co jest najtrudniejsze w realizacji reklamy kosmetyków?

Od czego zacząć?
Jak zawsze zaczęliśmy od określenia celu filmu reklamowego i ustalenia grupy odbiorców. Celem może być np. przedstawienie wizerunku marki, edukacja klienta lub zapoznanie z konkretnym produktem. Grupa odbiorców wpływa bezpośrednio na język jakim się posłużymy i na podkreślenie potrzeb jakie zaspokoi produkt.
Całość musi współgrać z wizerunkiem firmy. U nas na podium stanęły: troska o środowisko, naturalność kosmetyków i ukłon w stronę naturalnego piękna.
Jaki jeszcze może być wizerunek? - np. luksus, zabawa, nowoczesna technologia, profesjonalne kosmetyki do amatorskiego zastosowania, spektakularne efekty i inne.
Celem głównym było pokazanie nowej linii kosmetyków pielęgnacyjnych i edukacja w zakresie ich stosowania.
We współpracy z działem marketingu Klienta, określiliśmy: wizerunek firmy, cel filmu i grupę odbiorców. Z tych trzech zadań, najbardziej pracochłonne i szczegółowe było opisanie odbiorców reklamy. Teraz dopiero mogliśmy przejść do dalszego etapu prac.

Czas na pomysł
Zainspirowała nas woda i wiosenny termin premiery reklamy (w kosmetykach Organique, używa się “żywej wody”). I tak od kropli do oceanu - postawiliśmy na piękne zjawisko, jakim jest wczesnowiosenny pobór wody przez brzozy. Przetestowane, sprawdzone - przez delikatną korę brzozy, słychać plusk wody intensywnie płynącej od korzeni po gałęzie. Tylko wczesną wiosną, kiedy przyroda budzi się do życia. Tą ciekawostką, postanowiliśmy przykuć uwagę oglądających i zwrócić uwagę na szczególne potrzeby cery wiosną. Wkrótce scenopis był gotowy.
Wybór aktorki
Scenopis podlegał ostatnim szlifom, a jednocześnie ruszył nabór kandydatek do roli. Nie spodziewaliśmy się tak wielu zgłoszeń. Ten wybór był jedną z najtrudniejszych decyzji podczas realizacji. Wybrana Pani urzekła nas swoim pogodnym, radosnym uśmiechem. Zależało nam na urodzie naturalnej ale nieidealnej, pozwalającej na identyfikowanie się z nią zwykłych kobiet. Na pięknie bijącym z uśmiechu, z oczu - z pogodnego wnętrza.
Teraz mogliśmy skupić się na stroju i dodatkach. I… zaklinaniu pogody.

I tylko co z tą wiosną…
Nagranie zaplanowane było na pierwszy tydzień kwietnia. Jeden dzień w plenerze, jeden w studio. Początek kwietnia zwykle usłany jest leśnymi zawilcami, maleńkimi zielonymi pączkami brzóz. Niestety - tym razem wiosna się spóźniła. O jakiś tydzień. Całe szczęście dopisała piękna pogoda i cudowne, wiosenne słońce w plenerze.
A jak z makijażem i kosmetykami na planie?
Aktorka grała w makijażu. Po wielu ujęciach, chcąc nie chcąc, skóra jest zmęczona i zaczerwieniona. Kamera bezlitośnie wychwytuje każdy szczegół. Wszelkie plamy i niedoskonałości cery, byłyby sporym rozpraszaczem w tej produkcji. Choć przyznam, że jako kobieta, marzę o odważnej kampanii inspirującej do autentycznego bycia sobą. Z przebarwieniami, ze zmarszczkami, pieprzykami i czym tam jeszcze obdarzyła nas natura i czas.
Wszystkie ujęcia robiliśmy w dwóch wersjach - z użyciem kremu, toniku, eliksiru, maseczki i mleczka do demakijażu oraz “udawane”. Finalnie nagranie w studio zajęło cały dzień.
Wyjątkowo intensywnie pracowała nasza cudowna wizażystka - po każdym ujęciu poprawiała make up. Czuwała nad perfekcyjnym “no make up”. Mimo wielu godzin i zmęczenia, atmosfera na planie była wspaniała. Nad poprawną stroną edukacyjną, przez cały czas czuwały Panie z Organique.
Praca nad reklamą kosmetyków pielęgnacyjnych Organique, była dla nas dużą przyjemnością.
Efekt końcowy.
Reklamę w całości możesz zobaczyć na profilu marki Organique na Facebooku (link bezpośredni).
Jeśli potrzebujesz pomocy przy promocji swojej marki, produktu lub usługi, to zapraszam do kontaktu. Realizujemy reklamy, animacje i filmy promocyjne. Pomagamy i doradzamy na każdym etapie realizacji projektu. Zapraszam do kontaktu.