Kanał na YouTubie – jak prowadzić go z głową

18 lutego, 2020

YouTube może być świetnym narzędziem marketingowym pod warunkiem, że poświęcimy mu trochę czasu. Ważne są przemyślane działania i dopracowanie profilu pod kątem najmniejszych, na pozór mało istotnych detali. Podpowiadamy, jak prowadzić kanał na YouTube, by skutecznie przyciągać do siebie widzów i subskrybentów. 

kanal_na_youtube_01

Opracuj strategię

Największym błędem osób planujących działania na platformie z video jest bez wątpienia brak strategii. Nie mając pomysłu na filmy ani jasno określonego celu, nie uda się zyskać korzyści, na jakie pozwala ta forma marketingu. Nie warto traktować kanału na YouTube jak agregatora filmów, wrzucając tam wszelkie zrealizowane klipy. Zamieszczanie na jednym profilu video skierowanych do różnych grup docelowych, o odmiennym charakterze czy estetyce okaże się nieskuteczne. Działanie w ten sposób niszczy potencjał wartościowych treści. Trzeba więc dokładnie opracować strategię realizacji i publikowania filmów, by na kanale znalazły się wyłącznie klipy o stałym formacie i skierowane do danej, świadomie wybranej grupy docelowej.

Przygotuj warstwę informacyjną

Od samego początku należy wiedzieć, co chce się przekazać widzom. Każde video powinno mieć dobrze przemyślany scenariusz, a także sposób prezentowania treści. Ponadto filmy oraz sam kanał muszą być należycie opisane. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej znajdą interesujące ich materiały. Użytkownicy, którym spodobają się zamieszczone filmy, wejdą na kanał, sprawdzając, czego jeszcze mogą się dowiedzieć. Warto więc zatrzymać ich na dłużej, prezentując swój profil w jak najkorzystniejszy sposób. 

Zoptymalizuj stronę główną kanału

Spora część użytkowników po obejrzeniu ciekawej reklamy odwiedza stronę kanału danej marki, by dowiedzieć się o niej więcej. Nie należy zatem lekceważyć potencjału takich wizyt. Strona główna kanału to wizytówka marki w serwisie YouTube. Warto więc stworzyć oryginalną grafikę w tle, dodać linki do strony www i serwisów społecznościowych oraz usunąć sekcję „podobne kanały”, by nie reklamować konkurencji. Dobrze jest też zamieścić zwiastun kanału, czyli film włączający się automatycznie odwiedzającym. Ponadto trzeba poukładać video w playlisty tematyczne, co ułatwi poruszanie się po profilu. 

Twórz dedykowane miniatury

To właśnie miniatury wraz z tytułem mają największy wpływ na współczynnik klikalności. Przesądzają też o wynikach kampanii AdWords na YouTube przy modelu In-Display. Miniatura musi nawiązywać do treści filmu. Nie należy wprowadzać w błąd ani tworzyć clickbaitów. Ponadto miniatury powinny być czytelne na urządzeniach mobilnych. Warto zeskalować je do niewielkich rozmiarów i sprawdzić, czy wszystko prawidłowo się wyświetla. Obrazki muszą być też spójne z innymi zamieszczonymi na kanale. Najlepiej opracować schemat jednolitej komunikacji wizualnej, dlatego że zwiększy on rozpoznawalność marki.

Publikuj regularnie

Zaplanuj, kiedy chcesz pokazywać swoje filmy. Na początku tworzenia kanału na YouTube koniecznie trzeba pilnować regularności i publikować przynajmniej jedno video co tydzień o tej samej porze. Dzięki takiemu podejściu można przyzwyczaić widzów do swojej systematyczności oraz dać im obietnicę dostarczania treści. Co więcej, algorytm YouTube uczy się, że na kanale regularnie pojawiają się nowe materiały i rosną wyświetlenia, dlatego chętniej prezentuje filmy z niego pochodzące.

Angażuj się w interakcje

YouTube jest portalem społecznościowym. Dlatego też, prowadząc kanał firmowy, należy być aktywnym. Nie można ignorować wiadomości i komentarzy. W innym wypadku użytkownicy poczują się zlekceważeni i zniechęcą się do marki. Należy angażować się w interakcje i odpowiadać regularnie, by zaznaczać swoją obecność i gotowość do zapoznania się z opinią potencjalnych klientów. 

Pracując nad kanałem marki na YouTube, trzeba koniecznie obmyślić strategię komunikacji z odbiorcami. Nie bez znaczenia pozostaje też oprawa graficzna, spójny przekaz, aktywność oraz regularność działania. Prowadząc kanał na YouTube z głową, skuteczniej trafia się do użytkowników i buduje się pozytywny wizerunek marki. Dlatego też profil na popularnym portalu z video powinien być jak dobry blog. Nie może zabraknąć na nim wartościowych informacji, dobrze skrojonej szaty graficznej oraz interakcji z odbiorcami. Wówczas kanał z pewnością zyska na oglądalności. 

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy tworzeniu strategii opartej na video marketingu, przy tworzeniu materiałów video czy prowadzeniu kanału na Youtube, zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością pomożemy.

Szybki kontakt:

Tel: 509 846 451 lub 509 672 396
e-mail: kontakt@flipside.pl

Napisz nam o swoich potrzebach.
Skontaktujemy się z Tobą by przedstawić pomysły oraz możliwości 
rozwinięcia Twojego biznesu dzięki video marketingowi. 
© Copyright 2016 - Agencja Flipside - All Rights Reserved
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram