Jak wykorzystać filmy reklamowe w Twoim biznesie

11 lutego, 2020

Angażowanie najważniejszych zmysłów, a więc wzroku i słuchu, ma niezwykłą moc wpływania na odbiorcę i przyciągania jego uwagi. Odpowiednim obrazem, doborem słów i muzyki jesteśmy w stanie pokierować decyzjami zakupowymi i zbudować pozytywny wizerunek firmy. Dowiedz się, jak wykorzystać filmy reklamowe w swoim biznesie i jakimi kanałami warto je dystrybuować, by przekaz bez przeszkód trafiał do odbiorców.

filmy_reklamowe_01

Informowanie klientów o produktach i usługach

Niezaprzeczalnym atutem filmów reklamowych jest fakt, że jednocześnie posługują się komunikatem wizualnym i dźwiękowym. Informacja dociera więc do świadomości odbiorcy dwutorowo, co powoduje szybsze jej przyswajanie. Dzięki temu udaje się w krótkim czasie zaprezentować produkty i usługi klientowi, zanim ten zdąży się znudzić komunikatem.

Internauci nie chcą poświęcać czasu na czytanie długich artykułów. Wolą, gdy informacje są skondensowane i podane w atrakcyjny sposób. Z tego powodu chętniej sięgają po filmy niż teksty. Video jest bardzo wygodne. Wystarczy jedno kliknięcie i informacje same spływają z ekranu. Nie wymaga to wysiłku ani skupienia.

Warto wiedzieć, że filmy mają wyższy współczynnik kliknięć w wyszukiwarce Google niż jakikolwiek inny rodzaj treści. Oznacza to, że przekazując informacje o firmie w ten sposób, skuteczniej trafia się do odbiorcy. Niezależnie, czy jest on klientem, kontrahentem czy potencjalnym nowym pracownikiem.

Zwiększenie świadomości marki

Inwestując czas, energię i pieniądze w tworzenie filmów reklamowych, komunikujesz otoczeniu biznesowemu, że traktujesz swoją działalność poważnie. Wkładając wysiłek w dodatkową pracę wykraczającą poza codzienne obowiązki, sprawiasz, że klienci i przyszli współpracownicy postrzegają Twoją firmę jako zbudowaną na solidnych fundamentach i przekonaną o własnej wartości. Nabierają też zaufania względem proponowanej oferty.

Filmy reklamowe mają funkcję wizerunkową i warto wykorzystać je do zaprezentowania swojego biznesu w jak najkorzystniejszym świetle. Dzięki nim możesz przedstawić produkty, pracowników, filozofię marki albo sposób, w jaki przygotowuje się zamówienia. Masz okazję zrealizować rozmaite spoty promocyjne w zależności od swojej inwencji. Możliwości są nieograniczone. To od Twojej pomysłowości zależy, co pokażesz odbiorcom video.

Filmy reklamowe - photo

Skuteczniejsze zachęcanie do działania

Dzięki audiowizualnemu charakterowi filmów reklamowych łatwiej przyciągniesz uwagę swojej grupy docelowej, a także skuteczniej nią pokierujesz. Osiągniesz w ten sposób zamierzony cel, jakim jest sprzedaż, kontakt z Tobą czy zachęcenie kandydatów do udziału w rekrutacji. Filmy reklamowe mają niezwykle silne działanie perswazyjne, dlatego bez problemu nakłaniają odbiorców do podjęcia określonych akcji.

Wideo produktowe opisujące cechy danych towarów pozwalają klientom na przyjrzenie się konkretnej rzeczy z bliska, co ma nieocenioną moc w czasie zakupów. Odbiorcy, którzy dokładnie obejrzą produkty i ocenią ich właściwości czy wartość użytkową, chętniej składają zamówienia. Filmy reklamowe ułatwiają podjęcie decyzji. Umożliwiają wyrobienie własnej opinii o produktach lepiej niż same zdjęcia.

W jaki sposób dotrzeć filmem do odbiorców?

Znając już pomysły na wykorzystanie filmów reklamowych w swoim biznesie, warto zastanowić się nad ich dystrybucją. Istnieje kilka skutecznych sposobów na dotarcie gotowym wideo do odbiorcy. Oczywiście nie każde rozwiązanie będzie odpowiednie dla każdego typu filmu, jednak z pewnością uda się coś wybrać z poniższej listy:

  • Zamieszczenie klipu na swojej stronie internetowej – takie działanie zwiększa sprzedaż i prestiż firmy, skuteczniej informuje o produktach i usługach oraz przyspiesza decyzje zakupowe. Filmy reklamowe na stronie www mogą kreować wizerunek marki, służyć celom content marketingowym (np. kiedy są to poradniki połączone z reklamą) oraz zapewniać wyższe pozycje w wyszukiwarce. Roboty Google traktują takie treści priorytetowo, dlatego skutkuje to korzyściami związanymi z pozycjonowaniem witryny. Ponadto filmy reklamowe zatrzymują odbiorcę na stronie średnio o 2 minuty dłużej niż inne zawartości.
  • Dodanie linku do filmu w mailu – wiadomości e-mail są ważnym kanałem komunikacji. Warto zatem wykorzystać ich marketingowy potencjał. Wielu odbiorców może zdecydować się na kliknięcie i zapoznanie się z filmem.
  • Umieszczenie filmu w katalogu – jeżeli prezentujesz katalogi przedstawiające Twoją ofertę w sieci, dodaj do nich swoje video. Klienci również w ten sposób zapoznają się z charakterem marki oraz jej działalnością. Dobrym sposobem na dzielenie się filmami reklamowymi jest również dodawanie kodów QR  prowadzących do klipów w katalogach czy na opakowaniach produktów.
  • Wyświetlanie na telebimach – w większych miastach taka forma promocji sprawdzi się doskonale. Potencjalni odbiorcy komunikatu zapoznają się z filmem, stojąc w korkach lub na światłach. Warto zatem skupić się na przyciągnięciu ich wzroku.
  • Pokazywanie na ekranach w biurze – jeżeli do biura przychodzi wielu klientów, najlepiej wyświetlać filmy reklamowe na dostępnych tam ekranach. Zwiększa to prestiż przedsiębiorstwa i urozmaica czas oczekiwania w kolejce.
  • Wyświetlanie na targach – filmy reklamowe pokazywane w czasie imprez branżowych przyciągają uwagę i zwiększają rozpoznawalność marki.
Filmy reklamowe photo

W biznesie usiłuje się dotrzeć do odbiorców poprzez kanały, które angażują i pozwalają na jak skuteczniejsze przekazanie komunikatu. Niewątpliwie jedną z najatrakcyjniejszych form reklamy jest właśnie film. Jego przystępna forma i fakt, że łączy oddziaływanie na dwa zmysły sprawiają, że okazuje się niebywale efektywnym sposobem na zwiększenie sprzedaży, budowanie wizerunku czy podniesienie własnego prestiżu. Filmy reklamowe znajdują w biznesie na tyle szerokie zastosowanie, że zdecydowanie warto zastanowić się nad ich realizacją. Klipy można tworzyć samodzielnie lub współpracując z profesjonalnym studio. W przypadku drugiego rozwiązania do dyspozycji pozostaje szerokie zaplecze sprzętowe, doświadczenie realizatorów oraz wsparcie techniczne. Niezależnie od sposobu pracy nad filmem, bez wątpienia okaże się on trafioną inwestycją w rozwój biznesu.

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy zachęcam do kontaktu.
Z przyjemnością pomożemy i doradzimy.

Szybki kontakt:

Tel: 509 846 451 lub 509 672 396
e-mail: kontakt@flipside.pl

Zostaw swój e-mail lub telefon.
Skontaktujemy się z Tobą by przedstawić pomysły oraz możliwości 
rozwinięcia Twojego biznesu dzięki video marketingowi. 


Dane zbieramy tylko do kontaktu. Prosimy o wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. Szczegóły: tutaj.

© Copyright 2016 - Agencja Flipside - All Rights Reserved
phoneenvelopelocation-arrow linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram