Angażowanie najważniejszych zmysłów, a więc wzroku i słuchu, ma niezwykłą moc wpływania na odbiorcę i przyciągania jego uwagi. Odpowiednim obrazem, doborem słów i muzyki jesteśmy w stanie pokierować decyzjami zakupowymi i zbudować pozytywny wizerunek firmy. Dowiedz się, jak wykorzystać filmy reklamowe w swoim biznesie i jakimi kanałami warto je dystrybuować, by przekaz bez przeszkód trafiał do odbiorców.

Informowanie klientów o produktach i usługach
Niezaprzeczalnym atutem filmów reklamowych jest fakt, że jednocześnie posługują się komunikatem wizualnym i dźwiękowym. Informacja dociera więc do świadomości odbiorcy dwutorowo, co powoduje szybsze jej przyswajanie. Dzięki temu udaje się w krótkim czasie zaprezentować produkty i usługi klientowi, zanim ten zdąży się znudzić komunikatem.
Internauci nie chcą poświęcać czasu na czytanie długich artykułów. Wolą, gdy informacje są skondensowane i podane w atrakcyjny sposób. Z tego powodu chętniej sięgają po filmy niż teksty. Video jest bardzo wygodne. Wystarczy jedno kliknięcie i informacje same spływają z ekranu. Nie wymaga to wysiłku ani skupienia.
Warto wiedzieć, że filmy mają wyższy współczynnik kliknięć w wyszukiwarce Google niż jakikolwiek inny rodzaj treści. Oznacza to, że przekazując informacje o firmie w ten sposób, skuteczniej trafia się do odbiorcy. Niezależnie, czy jest on klientem, kontrahentem czy potencjalnym nowym pracownikiem.
Zwiększenie świadomości marki
Inwestując czas, energię i pieniądze w tworzenie filmów reklamowych, komunikujesz otoczeniu biznesowemu, że traktujesz swoją działalność poważnie. Wkładając wysiłek w dodatkową pracę wykraczającą poza codzienne obowiązki, sprawiasz, że klienci i przyszli współpracownicy postrzegają Twoją firmę jako zbudowaną na solidnych fundamentach i przekonaną o własnej wartości. Nabierają też zaufania względem proponowanej oferty.
Filmy reklamowe mają funkcję wizerunkową i warto wykorzystać je do zaprezentowania swojego biznesu w jak najkorzystniejszym świetle. Dzięki nim możesz przedstawić produkty, pracowników, filozofię marki albo sposób, w jaki przygotowuje się zamówienia. Masz okazję zrealizować rozmaite spoty promocyjne w zależności od swojej inwencji. Możliwości są nieograniczone. To od Twojej pomysłowości zależy, co pokażesz odbiorcom video.

Skuteczniejsze zachęcanie do działania
Dzięki audiowizualnemu charakterowi filmów reklamowych łatwiej przyciągniesz uwagę swojej grupy docelowej, a także skuteczniej nią pokierujesz. Osiągniesz w ten sposób zamierzony cel, jakim jest sprzedaż, kontakt z Tobą czy zachęcenie kandydatów do udziału w rekrutacji. Filmy reklamowe mają niezwykle silne działanie perswazyjne, dlatego bez problemu nakłaniają odbiorców do podjęcia określonych akcji.
Wideo produktowe opisujące cechy danych towarów pozwalają klientom na przyjrzenie się konkretnej rzeczy z bliska, co ma nieocenioną moc w czasie zakupów. Odbiorcy, którzy dokładnie obejrzą produkty i ocenią ich właściwości czy wartość użytkową, chętniej składają zamówienia. Filmy reklamowe ułatwiają podjęcie decyzji. Umożliwiają wyrobienie własnej opinii o produktach lepiej niż same zdjęcia.
W jaki sposób dotrzeć filmem do odbiorców?
Znając już pomysły na wykorzystanie filmów reklamowych w swoim biznesie, warto zastanowić się nad ich dystrybucją. Istnieje kilka skutecznych sposobów na dotarcie gotowym wideo do odbiorcy. Oczywiście nie każde rozwiązanie będzie odpowiednie dla każdego typu filmu, jednak z pewnością uda się coś wybrać z poniższej listy:
- Zamieszczenie klipu na swojej stronie internetowej – takie działanie zwiększa sprzedaż i prestiż firmy, skuteczniej informuje o produktach i usługach oraz przyspiesza decyzje zakupowe. Filmy reklamowe na stronie www mogą kreować wizerunek marki, służyć celom content marketingowym (np. kiedy są to poradniki połączone z reklamą) oraz zapewniać wyższe pozycje w wyszukiwarce. Roboty Google traktują takie treści priorytetowo, dlatego skutkuje to korzyściami związanymi z pozycjonowaniem witryny. Ponadto filmy reklamowe zatrzymują odbiorcę na stronie średnio o 2 minuty dłużej niż inne zawartości.
- Dodanie linku do filmu w mailu – wiadomości e-mail są ważnym kanałem komunikacji. Warto zatem wykorzystać ich marketingowy potencjał. Wielu odbiorców może zdecydować się na kliknięcie i zapoznanie się z filmem.
- Umieszczenie filmu w katalogu – jeżeli prezentujesz katalogi przedstawiające Twoją ofertę w sieci, dodaj do nich swoje video. Klienci również w ten sposób zapoznają się z charakterem marki oraz jej działalnością. Dobrym sposobem na dzielenie się filmami reklamowymi jest również dodawanie kodów QR prowadzących do klipów w katalogach czy na opakowaniach produktów.
- Wyświetlanie na telebimach – w większych miastach taka forma promocji sprawdzi się doskonale. Potencjalni odbiorcy komunikatu zapoznają się z filmem, stojąc w korkach lub na światłach. Warto zatem skupić się na przyciągnięciu ich wzroku.
- Pokazywanie na ekranach w biurze – jeżeli do biura przychodzi wielu klientów, najlepiej wyświetlać filmy reklamowe na dostępnych tam ekranach. Zwiększa to prestiż przedsiębiorstwa i urozmaica czas oczekiwania w kolejce.
- Wyświetlanie na targach – filmy reklamowe pokazywane w czasie imprez branżowych przyciągają uwagę i zwiększają rozpoznawalność marki.

W biznesie usiłuje się dotrzeć do odbiorców poprzez kanały, które angażują i pozwalają na jak skuteczniejsze przekazanie komunikatu. Niewątpliwie jedną z najatrakcyjniejszych form reklamy jest właśnie film. Jego przystępna forma i fakt, że łączy oddziaływanie na dwa zmysły sprawiają, że okazuje się niebywale efektywnym sposobem na zwiększenie sprzedaży, budowanie wizerunku czy podniesienie własnego prestiżu. Filmy reklamowe znajdują w biznesie na tyle szerokie zastosowanie, że zdecydowanie warto zastanowić się nad ich realizacją. Klipy można tworzyć samodzielnie lub współpracując z profesjonalnym studio. W przypadku drugiego rozwiązania do dyspozycji pozostaje szerokie zaplecze sprzętowe, doświadczenie realizatorów oraz wsparcie techniczne. Niezależnie od sposobu pracy nad filmem, bez wątpienia okaże się on trafioną inwestycją w rozwój biznesu.
Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy zachęcam do kontaktu.
Z przyjemnością pomożemy i doradzimy.