Film produktowy – 7 korzyści dla Twojego biznesu

28 lipca, 2020

Dobry film produktowy może zastąpić klientowi e-commerce wizytę w sklepie stacjonarnym. Dostarcza znacznie więcej informacji niż wyczerpujące opisy i zdjęcia. Film prezentujący Twój produkt z powodzeniem uzupełni ofertę sprzedażową nie tylko w sieci, ale też pozwoli dotrzeć do klientów na targach czy innych wydarzeniach branżowych. Ten rodzaj reklamy zapewnia biznesowi sporo korzyści, dlatego zdecydowanie warto zastanowić się nad jego realizacją. Co może zyskać Twoja firma, inwestując w profesjonalny film produktowy?

Film produktowy - photo 01

Wsparcie sprzedaży w e-commerce

Film produktowy skraca dystans, jaki klient musi pokonać, by dokonać zakupu zgodnego ze swoimi potrzebami i oczekiwaniami. Zapewnia wszystkie potrzebne informacje na temat danego rozwiązania. Film w przystępny dla odbiorcy sposób przedstawia parametry produktu, jego specyfikację i walory. Pokazuje jego sposób działania i z wyprzedzeniem rozwiewa ewentualne wątpliwości. Video produktowe pozwala też obejrzeć daną rzecz z każdej strony – tak, jakby robiło się zakupy w sklepie stacjonarnym i brało się towar do ręki.

Dzięki reklamie w tej formie klient zostanie na stronie e-commerce i zakończy swoje poszukiwania. Mając potrzebną wiedzę o produkcie, nie będzie już musiał odwiedzać kolejnych sklepów, w tym stacjonarnych. Szybciej dokona zakupu – co więcej, dokona go w Twoim e-commerce.

Video produktowe ma niezwykłą wartość informacyjną. To wyczerpujący, a zarazem atrakcyjny sposób na przedstawienie oferty. Reklama w tej formie odciąża zespół sprzedawców, którzy nie muszą za każdym razem szczegółowo opowiadać o produkcie. Mogą skupić się odpowiadaniu na pytania, szybszej finalizacji sprzedaży i budowaniu relacji z klientem.

Film produktowy - photo 02

Zwiększenie atrakcyjności sklepu internetowego i marki

E-commerce, który wykorzystuje dobrze zrealizowane, ciekawe wizualnie materiały video będzie znacznie bardziej atrakcyjny dla potencjalnego klienta niż zwykły, bazujący na tekście i podstawowych obrazkach sklep internetowy przypominający dziesiątki innych. Zamieszczając w na stronach produktów wyłącznie opisy i zdjęcia, trudno wyróżnić się wśród konkurencji, która robi to samo. Lepiej więc urozmaicić oferty filmami produktowymi – to sprawdzony sposób na to, by zostać zapamiętanym. 

Celem filmu produktowego jest nie tylko sprzedaż, ale też budowanie wizerunku marki. Publikując takie materiały, firma daje się poznać z dobrej strony – jako profesjonalistów zorientowanych na klienta i jego potrzeby. W tym wymiarze, przy okazji prezentacji produktu, film produktowy będzie służył więc także celom wizerunkowym

Video produktowe - photo 03

Zyskiwanie zaufania klientów i partnerów biznesowych

Poprzez video produktowe Twoja firma przekazuje kluczowe informacje o produkcie i eksponuje jego zalety. Dzięki temu może wyeliminować wątpliwości klientów czy partnerów biznesowych i skuteczniej przekonać ich do konkretnego rozwiązania. Film produktowy może posłużyć Twojemu biznesowi do budowania zaufania względem marki i jakości jej produktów. Zwiększa wiarygodność firmy i łatwiej przekonuje do zakupu czy nawiązania współpracy. Odbiorca przekazu w formie video produktowego nie czuje, że dana marka chce wprowadzić go w błąd i ma znacznie mniej obaw. Dzięki filmowi klient jest bardziej zmotywowany do dokonania zakupu, a partner biznesowy czy inwestor bardziej skłonny do zaangażowania się we wspólny projekt. 

Film produktowy - photo 04

Pozyskiwanie nowych klientów

Publikowanie video produktowego w sklepie internetowym i poza nim (np. na YouTube) zwiększa szanse na pozyskanie odbiorców, którzy trafią do Twojego e-commerce czy na stronę firmową przypadkiem, szukając w internecie wiedzy na temat danego produktu albo polecanych rozwiązań. Filmy produktowe są zdecydowanie przystępniejsze niż pisemne poradniki czy instrukcje obsługi. Dużo prościej i wygodniej zdobyć potrzebne informacje, oglądając video.

Dzięki filmowi produktowemu potencjalny klient przejdzie do sklepu internetowego lub – jeśli już go odwiedził – pozostanie w nim na dłużej. Szukanie informacji może zakończyć się szybkim zakupem, ponownymi odwiedzinami lub poleceniem sklepu innym. Video produktowe dostarczające informacji o produkcie, jego montażu czy sposobie użytkowania może więc również przyczynić się do pozyskania nowych klientów.

Video produktowe - photo 04

Zwiększenie ruchu na stronie

Dla bardzo wielu zapytań w wyszukiwarce Google wyświetla filmy jako wyniki. Jeżeli więc dobrze zoptymalizowane video produktowe jest zamieszczone na stronie internetowej lub odsyła do niej z serwisu YouTube, można wyprzedzić inne wyniki wyszukiwania lub trafić do sekcji Filmy Google. Wyszukiwarka zasugeruje użytkownikowi klip, nawet jeśli specjalnie go nie wyszukiwał. Obecność video produktowego zwiększa więc ruch w Twoim sklepie internetowym czy na stronie firmowej. Twoja oferta trafia do znacznie szerszego grona, a wśród nowych odwiedzających mogą znaleźć się przyszli klienci.

Film produktowy - photo 06

Promowanie produktu w internecie i poza nim

Video produktowe przede wszystkim zamieszcza się na stronach poszczególnych produktów w sklepie internetowym albo na stronie firmowej. Ponadto możesz opublikować je w mediach społecznościowych jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube czy Vimeo, by jeszcze skuteczniej promować swoją markę i jej produkty. Film znakomicie wzbogaci też oferty przesyłane klientom, sponsorom, kandydatom na pracowników czy potencjalnym partnerom biznesowym. Może być częścią newslettera albo elektronicznego katalogu. 

Film produktowy nadaje się do promowania Twojej oferty i marki nie tylko w sieci, ale również poza internetem. Filmy prezentujące produkty możesz wyświetlać także podczas konferencji, targów i innych imprez, aby zainteresować odbiorców. Video produktowe wzbogaci prezentację oferty i urozmaici stoisko w strefie handlowej. Można też wyświetlać zapętlony klip na ekranach w biurze czy miejscach publicznych, by błyskawicznie przybliżyć odbiorcom produkt i jego zalety.

Video produktowe - photo 07

Łatwiejsze wdrożenie nowego produktu na rynek

Jeżeli wprowadzasz na rynek zupełnie nowy produkt i chcesz zaprezentować go w jak najlepszym świetle, video produktowe doskonale nadaje się do tego zadania. Film produktowy w tej formie zapozna odbiorców z nieznanym im produktem. Objaśni jego działanie, pokaże właściwości i podkreśli atuty. Video może wskazywać na to, czym dana rzecz wyróżnia się na tle konkurencyjnych wyrobów i prezentować jej zastosowanie w praktyce. Dzięki filmom produktowym Twoja firma łatwiej i skuteczniej wypromuje nowy produkt i sprawi, że odbiorcy się nim zainteresują. 

Stworzenie i udostępnienie video produktowego da korzyści Twojemu biznesowi, ale też Twoim klientom czy partnerom. Firma (czyli nadawca komunikatu) zdobędzie zainteresowanie, zwiększy sprzedaż i ruch na stronie, zyska zaufanie, zbuduje i rozpowszechni profesjonalny wizerunek, a także skutecznie wypromuje swoje produkty – te nowe i te pochodzące z dotychczasowej oferty.  Z kolei klienci, inwestorzy czy partnerzy biznesowi (czyli odbiorcy) otrzymają potrzebne im informacje, pozbędą się wątpliwości i łatwiej znajdą rozwiązanie, którego poszukują. Z racji wszystkich omówionych korzyści zdecydowanie warto zainwestować w video produktowe i wyprzedzić konkurencję o kilka kroków. Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu filmu produktowego dla swojego biznesu - zachęcam do kontaktu.

Szybki kontakt:

Tel: 509 846 451 lub 509 672 396
e-mail: kontakt@flipside.pl

Zostaw swój e-mail lub telefon.
Skontaktujemy się z Tobą by przedstawić pomysły oraz możliwości 
rozwinięcia Twojego biznesu dzięki video marketingowi. 


Dane zbieramy tylko do kontaktu. Prosimy o wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. Szczegóły: tutaj.

© Copyright 2016 - Agencja Flipside - All Rights Reserved
phoneenvelopelocation-arrow linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram