Budowanie zaangażowania widza - 7 skutecznych zasad

29 kwietnia, 2020

Video to najczęściej wyszukiwany format treści. W dodatku można być pewnym, że filmy będą niezwykle popularne wśród internautów jeszcze przez długi czas. Jak jednak przebić się wśród tysięcy klipów? Jak tworzyć filmy, które zaciekawią i zmobilizują widza do podjęcia działania? Zdradzamy najważniejsze zasady budowania angażowania odbiorcy w video.

Budowanie zaangażowania - photo 01

1. Dobór typu treści, który będzie najatrakcyjniejszy dla widza

Jakie rodzaje treści video sprawdzają się najlepiej? Materiały edukacyjne, czyli instruktaże, video-przewodniki i filmy pokazujące, jak coś zrobić. Internauci chętnie oglądają video, które w szybki sposób mogą dostarczyć im wiedzy na temat praktycznych kwestii. Jeżeli często oferujemy odbiorcom takie treści, wzrasta ich zaufanie i przywiązanie do marki. To z kolei przekłada się na rosnące zainteresowanie produktami i usługami. Jakie tematy najbardziej angażują widza? Zdecydowanie prym wiodą jedzenie, moda, uroda i zwierzęta. Nawet jeśli nie działa się w branży skupionej wokół tych tematów, od czasu do czasu można wykorzystać te elementy w klipach.

2. Określenie grupy docelowej przed stworzeniem video

Zanim zabierzemy się za realizację filmu, najpierw trzeba określić jego odbiorców. Video musi dotrzeć do widzów za pomocą atrakcyjnej formy, właściwie sformułowanych komunikatów i odpowiednio dobranych kanałów. Aby ustalić charakter tych elementów, należy skoncentrować się na grupie docelowej. Jak ją zdefiniować? Przede wszystkim trzeba znać własny produkt czy usługę. Warto zadać sobie pytanie o to, co je wyróżnia i jakie problemy użytkowników rozwiązują. Kolejnym krokiem jest zastanowienie się nad typami widzów – ich postawami względem proponowanych działań, wiekiem, płcią, przynależnością zawodową i pochodzeniem. Ostatni etap to analiza i identyfikacja odpowiednich kanałów, czyli określenie, jaką drogą najskuteczniej dotrzemy do odbiorców. 

Budowanie zaangażowania - photo 02

3. Wyróżnienie się na tle innych

W internecie jest mnóstwo treści, a praktycznie każdy może zamieszczać regularnie swoje video. Kluczem do zaangażowania widza w swoje filmy okaże się więc unikalność i oryginalność. Osiągnięcie tych cech nie jest proste – prawdopodobnie wiele osób poruszyło już dany temat. Nie musimy się tym przejmować. Najważniejsze jest przedstawienie własnego punktu widzenia i nieszablonowa forma. Widzowie znacznie łatwiej zapamiętają informacje z video, które wyróżnia się na tle innych. Warto popisać się pomysłowością i stawiać na niestandardowe rozwiązania.

4. Opowiadanie historii przez storytelling

Kolejną zasadą angażowania widza w video jest opowiadanie historii. Storytelling to praktyka niezwykle bliska naszemu sercu. Polega na opowiadaniu historii, dzięki którym przekazywane komunikaty stają się ciekawsze i bardziej autentyczne. Większość z nas żyje na co dzień opowieściami – tym, co dzieje się na świecie i u naszych znajomych. Lubimy ciekawe historie, dlatego posłużenie się storytellingiem w materiałach video zwiększa ich szanse na dużą oglądalność. Opowieści prezentowane w filmach powinny zadziwiać, rozbawiać, poruszać lub wprawiać w dobry nastrój. Oddziaływanie na emocje sprawia, że odbiorca chętniej podejmuje aktywności, do których go namawiamy.

Budowanie zaangażowania - photo 03

5. Wezwanie do działania

Aby skutecznie wzywać do wykonania jakiejś akcji, na początku musimy postawić sobie jakiś cel. Przede wszystkim trzeba odpowiedzieć na pytanie, po co właściwie tworzymy daną treść. Czy chcemy pozyskać jak największy zasięg? Zachęcić do kupna produktu? Zbudować ruch na stronie? Nawiązać trwałą relację z odbiorcami? Po wyznaczeniu celu warto pomyśleć o samej strukturze video. Aby było ono angażujące, najlepiej zwracać się w nim bezpośrednio do widza i zadawać mu pytania. Dobrze też zachęcić do zostawienia komentarzy. Ponadto należy przedstawić konkretne cechy produktu czy usługi, otwarcie mówić o plusach i korzyściach – to bardzo mobilizujące do działania.

6. Odpowiednia długość filmu

W przypadku Facebooka, Instagrama czy Twittera stosunkowo niedługie filmy generują największe zaangażowanie. Najlepiej radzą sobie te trwające od 60 do 90 sekund. Dłuższe treści mają niższy współczynnik zaangażowania. W przypadku filmów poradnikowych czy recenzji długość nie jest aż tak istotna, choć oczywiście nie warto omawiać danego tematu zbyt rozwlekle, by nie zmęczyć widza. Tutaj liczy się przede wszystkim ciekawa treść i przystępna formuła.

Budowanie zaangażowania - photo 04

7. Humor

W video służącym celom marketingowym trzeba zachować równowagę między rozrywką a przekazywaniem informacji. Aby osiągnąć ten cel, warto posłużyć się humorem. Zanim jednak zaczniemy obmyślać żarty, dobrze jest dowiedzieć się czegoś o odbiorcach. Warto ustalić, co ich bawi i z jakimi zabawnymi aspektami życia się utożsamiają. Humorem trzeba posługiwać się z umiarem, by warstwa rozrywkowa nie przysłoniła informacyjnej.

Zdobywanie zaangażowania widza polega na przyciąganiu uwagi oraz budowaniu i podtrzymywaniu relacji. To cel każdej marki, a video marketing dostarcza wdzięcznych narzędzi do jego osiągnięcia. Aby tworzyć angażujące filmy, warto postępować według wyżej opisanych zasad. Pozwoli to na wypracowanie skutecznej strategii i uzyskanie tych korzyści biznesowych, które motywują nas do działalności na rynku.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu angażujących treści video, które będą również skutecznie promowały Twoją markę, produkt lub usługę, zachęcam do kontaktu.

Szybki kontakt:

Tel: 509 846 451 lub 509 672 396
e-mail: kontakt@flipside.pl

Zostaw swój e-mail lub telefon.
Skontaktujemy się z Tobą by przedstawić pomysły oraz możliwości 
rozwinięcia Twojego biznesu dzięki video marketingowi. 


Dane zbieramy tylko do kontaktu. Prosimy o wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. Szczegóły: tutaj.

© Copyright 2016 - Agencja Flipside - All Rights Reserved
phoneenvelopelocation-arrow linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram