Brief filmu reklamowego lub animacji

10 stycznia, 2021

Brief filmu reklamowego lub animacji - czyli krótki opis założeń dotyczących produkcji filmu reklamowego lub animacji. Taki brief jest świetnym narzędziem do określenia swojego celu i przemyślenia co tak naprawdę chcesz zrobić i po co. To informacje podstawowe, potrzebne do stworzenia scenariusza lub przygotowania wyceny. Są to: opis produktu, usługi lub marki, cel filmu, opis grupy docelowej, sposobów prezentacji filmu, miejsca publikacji itp.

Brief filmu reklamowego - photo 02

W tym artykule opiszę dokładnie każdą rubrykę naszego briefu. Nasz wzór możesz pobrać z linków umieszczonych w tym artykule (plik do pobrania w formie PDF, DOC). Jest to brief filmu reklamowego lub animacji, który my wykorzystujemy na codzień podczas tworzenia materiałów video. Jeśli potrzebujesz wyceny realizacji filmu, reklamy lub animacji - wypełnij go i podeślij na nasz e-mail (kontakt@flipside.pl) - będzie nam łatwiej przygotować dla Ciebie ofertę oraz zaproponować sposoby realizacji.

01. Podstawowe informacje

Na początku naszego briefu filmu reklamowego wpisujemy oczywiście podstawowe informacje, takie jak: nazwa firmy, adres, informacje kontaktowe (telefon, adres e-mail) itp. To informacje, dzięki którym możemy poznać podstawowe informacje na temat Twojej firmy, marki, usługi lub produktu.

Brief filmu reklamowego - photo 03

02. O czym będzie film reklamowy lub animacja?

Czyli jakiego produktu, marki, firmy lub usługi będzie dotyczył film, który mamy dla Ciebie stworzyć. Co to za usługa? Na czym polega? Co to za produkt lub marka? Co ją wyróżnia? Do czego służy?

03. Cel filmu reklamowego

W tym miejscu briefu filmu reklamowego jest miejsce i czas na określenie celu filmu lub animacji. Czyli określenie co chcesz osiągnąć przez ten film. Czy ma to być np. promocja marki lub firmy, pozyskanie nowych pracowników, zwiększenie sprzedaży, budowanie świadomości marki, edukowanie swoich pracowników lub klientów. Cele mogą być różne i bardzo ważne jest, by już na początku jasno je sprecyzowany. Im lepiej określony i mierzalny jest cel (np. wzrost sprzedaży o 20% danego produktu lub zwiększenie wejść na stronę o X% itp), tym łatwiej będziesz mógł sprawdzić rezultaty i ewentualnie wprowadzić zmiany.

Brief filmu reklamowego - photo 04

04. Ilość i czas trwania

Jaka jest zakładana ilość filmów reklamowych lub animacji? Ile każdy z nich będzie trwał? Czy mają to być filmy wykorzystywane w kampanii reklamowej np. na Youtube lub na Facebook (reklamy ok. 30 sek), czy też dłuższe filmy rekrutacyjne (ok. 1-2 min) lub filmy szkoleniowe lub prezentacje video (do. ok 60 min i dłuższe).

05. Scenariusz i założenia

Czy posiadasz scenariusz dla swojego filmu reklamowego lub animacji video? Jakieś wstępne założenia? Pomysły? W przypadku, gdy nie posiadasz scenariusza, nasz dedykowany scenarzysta kontaktuje się z Tobą. Zada Ci dodatkowe pytania i na podstawie przesłanych materiałów oraz rozmowy przygotuje dla Ciebie scenariusz i scenopis filmu reklamowego lub animacji. Jeśli posiadasz własny scenariusz to podeślij go razem z briefem filmu reklamowego.

Jeśli nie posiadasz scenariusza a wiesz jakie cechy swojego produktu lub usługi chcesz podkreślić, opisz to swoimi słowami. Może to być np. podkreślenie atmosfery panującej w firmie, zwrócenie uwagi na konkretne cechy produktu lub usługi itp.

Brief filmu reklamowego - photo 05

06. Grupa docelowa

Do kogo skierowany będzie Twój film? Określ najlepiej jak potrafisz swoją grupę docelową? Wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenie, itp. Im precyzyjniej zdefiniujesz swoją grupę docelową, tym lepiej dopasowany materiał video jesteśmy w stanie przygotować.

07. Miejsce publikacji

Po określeniu grupy docelowej w naszym briefie filmu reklamowego, wybierz miejsce prezentacji i publikacji. Miejsce i sposób publikacji jest ściśle związany z daną grupa docelową. W inny sposób będziesz chciał dotrzeć do młodzieży, która korzysta z mediów społecznościowych, a w całkiem inny sposób do grupy inwestorów.

08. Lokalizacja planu zdjęciowego i aktorzy.

Brief filmu reklamowego określa również jakie masz możliwości i wymagania w zakresie pomieszczeń, gdzie realizowany będzie Twój film. Czy nagrania filmowe będą odbywały się w studiu? Czy też, chcąc ograniczyć wydatki budżetowe chciałbys nagrać film w swojej firmie, magazynie czy w biurach. To samo dotyczy aktorów mających zagrać w tym filmie. Czy mają to być profesjonalni aktorzy zatrudnieni do zagrania tych ról? Czy też role te odegrają Twoi pracownicy.

Brief filmu reklamowego - photo 06

09. Twoja konkurencja, filmy, linki, przykłady

Wskaż swoją konkurencję? W tym miejscu briefu filmu reklamowego jest miejsce na wskazanie konkurencji oraz filmów, które być może widziałeś, i chciałbyś w swoich materiałach osiągnąć podobną jakość. Jeśli widziałeś takie materiały video, które Ci się nie podobają, to również w tym miejscu o tym napisz (a najlepiej podaj linki do tych filmów).

10. Zakładany budżet

Myśląc o realizacji filmu reklamowego lub animacji video, już na początku powinieneś określić ramy budżetowe. Czyli w jakim zakresie taka realizacja jest dla Ciebie opłacalna. Warto też od razu podzielić się taką informacją z agencją lub studiem, które będzie dla Ciebie robiło reklamę. Wiedząc w jakim przedziale budżetowym musimy się zmieścić, możemy przygotować ofertę pasującą do Twoich wymogów lub zaproponować kilka alternatywnych rozwiązań.

11. Termin realizacji

W tym miejscu naszego briefu filmu reklamowego określasz termin, do którego film lub animacja musi być gotowa. Termin publikacji lub prezentacji gotowego materiału video.

12. Inne uwagi

Jeśli masz dodatkowe uwagi i pomysły, to jest miejsce przeznaczone właśnie na to. Jeśli są jakieś rzeczy, którymi chciałbyś się podzielić, a nie jest to uwzględnione powyżej, to jest właśnie miejsce przeznaczone na nie.

Nasz formularz briefu możesz wypełnić online pod tym linkiem lub pobrać go w formacje PDF lub DOC - linki poniżej.

blank
blank

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub uwagi to zapraszamy do kontaktu telefonicznego (tel. 509 846 451 lub 509 672 396), przez e-mail: kontakt@flipside.pl lub korzystając z naszego formularza pozostaw nam swój adres e-mail lub telefon - my skontaktujemy się z Tobą

O autorze:

Darek Majewski
Dariusz Majewski
Jest założycielem Agencji Flipside. Od lat związany z produkcją reklam video, filmów i animacji. Operator kamery i montażysta filmowy oraz motion designer. 

Kontakt bezpośredni: darek@flipside.pl

Szybki kontakt:

Tel: 509 846 451 lub 509 672 396
e-mail: kontakt@flipside.pl

Napisz nam o swoich potrzebach.
Skontaktujemy się z Tobą by przedstawić pomysły oraz możliwości 
rozwinięcia Twojego biznesu dzięki video marketingowi. 
© Copyright 2016 - Agencja Flipside - All Rights Reserved
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram