Animacje 3D jeszcze do niedawna stanowiły wyłączną domenę gier i filmów kinowych. Obecnie coraz częściej pojawiają się w reklamie, uatrakcyjniając przekaz i angażując widza. Co warto wiedzieć o animacjach 3D i czy opłaca się je stosować w filmach promocyjnych?

Krótka charakterystyka animacji 3D
Animacje 2D i 3D różnią się sposobem odwzorowania rzeczywistości. Może ono następować w formie dwuwymiarowej lub trójwymiarowej, zyskującej głębię. Wskazują na to same nazwy animacji. Jakie jest najczęstsze zastosowanie tej technologii w celach marketingowych? W reklamach popularne stało się umieszczanie wirtualnych postaci 3D. Tworzone są one z uwzględnieniem całości kampanii marketingowych klienta, dlatego zazwyczaj powstają wówczas, gdy dana marka ma już swojego brand hero albo maskotkę.
Animacje 3D, podobnie jak inne formy reklamy, dostosowywane są do potrzeb i oczekiwań konkretnych grup wiekowych. Proces ich tworzenia okazuje się dość czasochłonny. Może zająć od miesiąca do dwóch, w zależności od skomplikowania projektu postaci albo całej scenerii. Dla niektórych taka czasochłonność wydaje się wadą, lecz koniec końców przekłada się ona na wysoki stopień dopracowania reklamy. Animacje 3D w związku ze swoją specyfiką nie powstają masowo. Dzięki temu nie są tak rozpowszechnione na rynku, a klienci, którzy w nie inwestują, mogą wyróżnić się na tle konkurencyjnych firm.

Etapy produkcji animacji 3D
Prace nad reklamową animacją 3D rozpoczynają się od etapu zwanego preprodukcją. Wówczas rodzi się pomysł i zostaje on przekształcony w scenariusz i storyboard. Później przechodzi się do produkcji, czyli właściwego etapu realizacji. Rozpoczynają go plan, badania i modelowanie. Następnie modelom dodaje się tekstury. Całość zyskuje animacje wprawiające postacie w ruch. Dodaje się również efekty specjalne i właściwe oświetlenie. Ostatnim etapem jest renderowanie. Prace nad filmem reklamowym w formie animacji 3D kończą się w postprodukcji. Wówczas poszczególne kadry zostają skomponowane i zmontowane. Poprawia się też animacje, przeprowadza korekcję koloru oraz dodaje muzykę, lektora, dubbing czy efekty dźwiękowe. Do klienta trafia gotowy produkt.
Dlaczego warto postawić na animację 3D?
Po tego typu technologię sięga obecnie niejedna firma, choć wciąż animacje 3D nie są szeroko rozpowszechnione w reklamie. Taki format wybierają najczęściej marki ceniące sobie oryginalne rozwiązania. Dzieje się tak głównie z uwagi na fakt, że animacja 3D to stosunkowo nowa forma reklamy, zdecydowanie odbiegająca od tradycyjnych filmów promocyjnych oglądanych w telewizji czy internecie. Nietypowa technika wzbudza zainteresowanie widzów, dlatego że wyróżnia się na tle innych. Wpływa to z kolei na poprawiające się wskaźniki sprzedaży.

Niezależnie od tego, czy animacja 3D jest krótkim filmem czy zwykłym bohaterem pojawiającym się w filmie żywego planu, zawsze wpływa na klientów i przyciąga ich przed ekran. Taka forma reklamy zdecydowanie zapada w pamięć i pozwala wygrać walkę o uwagę odbiorców. Ciekawy format niewątpliwie warto zastosować w kampanii marketingowej, dlatego że animacje 3D dają wiele możliwości w zakresie kreowania nowego świata, postaci albo rozszerzania naszej rzeczywistości.
Jeśli potrzebujesz pomocy w realizacji filmu lub reklamy, niezależenie od tego czy ma to być film, reklama, animacja 2D czy 3D - zachęcam do kontaktu. Doradzimy, podpowiemy i pomożemy dobrać najlepszą formę dla Twojego produktu, marki lub usługi.