Aktorzy czy pracownicy?

Luty 18, 2019

Aktorzy czy pracownicy? Czy do produkcji video lepiej zaangażować aktorów? Czy też lepiej wykorzystać własnych pracowników?
Kiedy lepiej będzie zatrudnić aktorów, a kiedy możesz wykorzystać pracowników i świetnie sobie z tym poradzą?

Podczas realizacji reklamy video, filmów promocyjnych, korporacyjnych lub rekrutacyjnych, firmy decydują się na zaangażowanie swoich pracowników jako aktorów z różnych powodów.

Niskobudżetowa produkcja video.

Ze względów budżetowych. Zakładają że tak będzie po prostu taniej.

Niestety często jest tak, że praca na planie z pracownikami trwa dłużej, wymaga więcej dni zdjęciowych, większych przygotowań i więcej powtórzeń. Oznacza to większy koszt pracy całej ekipy więc ostatecznie może wyjść nawet drożej...

Im bardziej skomplikowane sceny tym dłuższe zdjęcia i więcej powtórzeń.

Jeśli więc jest to jedyny powód dla którego chcesz się zdecydować na wykorzystanie pracowników to dobrze to przemyśl. Może się bowiem okazać, że koszt całej produkcji ostatecznie wyjdzie większy niż przy pracy z profesjonalnymi aktorami.

źródło: collider.com

"Ludzka twarz" marki dzięki video.

Czasem z założenia angażuje się pracowników firmy, gdy chcemy aby np. w filmie rekrutacyjnym występowali prawdziwi pracownicy, a nie wynajęci aktorzy. Film promuje pracowników, pokazuje ich stanowisko pracy, relacje między nimi itp.

Nadaje to autentyczności takiej produkcji. Widzimy prawdziwe życie firmy. Nadajemy "ludzką twarz" marce.

Produkcja video jako doświadczenie.

Produkcja video i wszystkie działania z tym związane są na pewno też ciekawym doświadczeniem dla zaangażowanych w nią pracowników. Szczególnie gdy jest to pierwsza tego typu produkcja w firmie. Czasem działa lepiej niż standardowy wyjazd integracyjny. Na pewno jednak dla wszystkich może być ciekawym wyzwaniem.

źródło: pexels.com

O tym warto pamiętać angażując pracowników.

Staraj się maksymalnie uprościć sceny. Najlepiej niech to będą sceny bez dialogów.

Nie spodziewaj się gry aktorskiej wartej Oskara... Oczywiście może okazać się że Pan Jacek, na co dzień Księgowy, odkryje w sobie ukryty talent i zagra niczym Robert De Niro w "Ściganym"…  

Nie zakładałbym jednak takiego scenariusza.

Na pewno będzie to ciekawe doświadczenie dla Twoich pracowników.
Niekoniecznie te super śmiałe i rozgadane osoby będa też takie przed kamerą.

Praca na planie reklamy video z aktorami.

Zdjęcia na planie reklamy video z aktorami trwają krócej i wymagają mniej powtórzeń niż praca z pracownikami.

Jeśli nagrywanie odbywa się w biurze w którym normalnie toczy się codzienna praca, to ekipa z aktorami szybciej upora się z zadaniem nagrania poszczególnych scen. Zrobi mniej "zamieszania" w biurze i szybciej skończy nagrania.

Jeśli oczekujesz najwyższej jakości materiałów video, profesjonalnego wyglądu i najwyższej jakości gry aktorskiej, a przy tym chcesz ograniczyć czasowo zamieszanie w biurze, by zdjęcia potrwały jak najkrócej - polecam Ci zaangażowanie aktorów.

Jeśli natomiast chcesz, aby pracownicy zyskali nowe doświadczenie,
nie zależy Ci na najlepszej grze aktorskiej, zależy Ci na autentyczności i pokazaniu faktycznych twarzy firmy - najlepszym rozwiązaniem będzie wybór pracowników.

źródło: unsplash.com

Ile zapłacę aktorowi za wystąpienie w reklamie?

Wiele zależy od tego na jakich aktorów się zdecydujemy. Jeśli mają to być znane twarze, a nasze reklama video pojawi się m.in. w telewizji to koszt może być dość wysoki.

Jeśli natomiast jest to reklama video która docelowo ma pojawić się tylko w internecie na Twojej stronie oraz np. na YouTube to cena będzie dużo niższa. Jeśli dodatkowo zdecydujesz się na młodych, lokalnych aktorów lub nawet studentów aktorstwa to koszt będzie jeszcze niższy. Standardowo za jedne dzień zdjęciowy możesz zapłacić ok 500 - 2000zł.

Szkolenie aktorskie dla pracowników

Jeśli założeniem scenariusza jest wykorzystanie własnych pracowników jako aktorów ale chciałbyś podnieść ich umiejętności aktorskie, tak by lepiej mogli odnaleźć się podczas produkcji reklamy video, to możesz skorzystać z naszej usługi szkolenia aktorskiego dla pracowników. Jest to jedno lub kilkudniowe szkolenie które robimy z wybranymi pracownikami przed rozpoczęciem zdjęć. Zostaw nam swój adres e-mail lub numer telefonu jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Zapraszam do kontaktu.

Kilka słów o autorze:

Darek Majewski

Jestem założycielem Flipside.
Już ponad 10 lat zajmuję się robieniem filmów oraz przygotowywaniem i prowadzeniem kampanii reklamowych opartych na video. Jestem reżyserem, operatorem kamery, montażystą, grafikiem, fotografem i motion designerem.

Jeśli masz do mnie pytania zapraszam do kontaktu:
tel: +48 509 846 451
darek@flipside.pl

Zamów kontakt

Zostaw swój e-mail lub telefon.
Skontaktujemy się z Tobą by przedstawić pomysły oraz możliwości rozwinięcia Twojego biznesu dzięki video marketingowi. 


Dane zbieramy tylko do kontaktu. Prosimy o wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. Szczegóły: tutaj.

© Copyright 2016 - Agencja Flipside - All Rights Reserved
phoneenvelopelocation-arrow linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram