Animacje reklamowe mają ciekawy format i przyciągają uwagę skuteczniej niż standardowe filmy z aktorami. Znakomicie angażują, motywują i przekonują do zakupu, co czyni z nich niezwykle pomocne narzędzia marketingowe. W najnowszym artykule podpowiadamy, o czym należy pamiętać, tworząc animacje reklamowe mające odnieść sukces.
Dobry film opowiada historię
Chociaż może zabrzmieć to banalnie, ciekawa opowieść jest równie ważna dla animowanej reklamy, jak dla pełnometrażowego filmu. Historie inspirują, włączają emocje i wyobraźnię. Najlepsze z nich mają prosty przekaz i nieskomplikowany morał. Takie komunikaty skuteczniej trafiają do widza i na dłużej zapadają w pamięć. Dobrze, gdy kierujemy je do osób najbardziej zainteresowanych daną tematyką. Ważne, by wcześniej ustalić swoją grupę docelową i dopasować do niej komunikat zawarty w reklamie. Opowiadanie historii nie jest jednak warunkiem koniecznym do osiągnięcia zamierzonych efektów. W niektórych przypadkach lepiej sprawdzi się prosty gag, prezentacja produktu czy odwołanie do aktualnie ważnych wydarzeń.
Animacja reklamowa powinna mieć scenariusz
Do stworzenia animowanej reklamy potrzeba odpowiedniego sprzętu, umiejętności, właściwej muzyki czy lektora. Żaden z tych elementów nie jest jednak ważniejszy niż scenariusz. Zanim zabierzemy się do jego wymyślania, musimy zastanowić się, co tak naprawdę chcemy przekazać. Konieczne okaże się określenie komunikatu skierowanego do odbiorcy. Następnie trzeba upewnić się, że mówimy językiem swoich klientów i rozumiemy podstawowe czynniki wpływające na naszą branżę. Po ustaleniu tych kwestii możemy zabrać się do pracy nad scenariuszem.
Przystępna forma
Animacja reklamowa powinna być nie tylko ciekawa czy zabawna, ale też przyjemna dla oka. Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego podczas tworzenia filmu musimy zadbać o spójność kolorystyczną, estetyczne wykonanie oraz płynne animowanie ruchów postaci. Reklama powinna mieć też właściwie dobraną ścieżkę dźwiękową i miły w odbiorze głos lektora, by wprawiać widza w określony nastrój.
Różnice między animacją 2D i 3D
Czym różnią się animacje 2D i 3D? Przede wszystkim sposobem odwzorowania rzeczywistości. W przypadku animacji 2D mamy do czynienia z odwzorowaniem w dwóch wymiarach, a 3D – w trzech. Pierwszy wariant jest prostszy, drugi bardziej skomplikowany i precyzyjny. Jednocześnie jego stworzenie zajmuje więcej czasu. Aby lepiej zrozumieć różnicę między 2 i 3D, można posłużyć się przykładem znanych filmów animowanych. Animacją 2D są dawne „Smerfy”, a 3D – „Toy Story”. Który rodzaj odwzorowania rzeczywistości lepiej zastosować? To zależy od zamierzonego celu. Animacje 3D świetnie nadają się do prezentowania produktów i usług. Te w wariancie 2D są niezastąpione przy wyjaśnianiu problemów albo tłumaczeniu mechanizmów działania.
Animacja reklamowa daje pełną dowolność w tworzeniu
Animacje reklamowe pozwalają na wykreowanie dowolnej postaci, z którą odbiorca ma szansę się zidentyfikować. Dzięki swobodzie w tworzeniu można wymyślić bohatera idealnie kojarzącego się z marką albo wyglądającego i zachowującego się tak jak osoby z grupy docelowej. Animowana postać nierzadko staje się swego rodzaju maskotką firmy, jej znakiem rozpoznawczym. Rosnąca popularność tzw. brand hero napędza popularność marki. Ponadto animacje reklamowe jak żadne inne narzędzia wyrażają i podkreślają indywidualność i wyjątkowość. Są jednym z najlepszych mediów do tworzenia czegoś, czego jeszcze się nie widziało, co zaskakuje i urzeka. Dzięki animacji wykreujemy zupełnie nowy świat. Możemy też przesunąć granice tego, co możliwe do osiągnięcia w rzeczywistości i zahipnotyzować tym widzów.
Animowane reklamy bez wątpienia wyróżniają się na tle innych materiałów promocyjnych. Dzięki nim możemy łatwo wyjaśnić i zobrazować nawet najbardziej skomplikowane zjawiska. To również medium maksymalnie uwalniające naszą kreatywność. Tworząc animacje reklamowe, warto pamiętać o wcześniej wspomnianych kwestiach. Wówczas można mieć pewność, że filmy zaciekawią odbiorców i przysporzą marce nowych klientów.
Jeśli potrzebujesz pomocy lub chcesz stworzyć animację reklamową, która sprawi że wzrośnie sprzedaż w Twoim sklepie, będzie promować Twoją firmę, markę lub usługę - zachęcam do kontaktu.